OGN - In de cliëntenraad Overijssel en Gelderland Noord zijn drie leden actief die ook hun stem laten horen in de Regionale Cliëntenraad Stedendriehoek en Noord-Veluwe (RCR). Ans Molenaar is een van hen, en is trots dat zij met deze dubbelfunctie iets kan betekenen voor de klanten van UWV.
Baanafspraakbanen
'Alle 14 deelgemeenten, waaronder Apeldoorn, Deventer, Zutphen en Harderwijk, van de RCR zijn vertegenwoordigd in deze raad. Wij completeren de raad met z’n drieën vanuit de Cliëntenraad Overijssel en Gelderland Noord', vertelt Ans. Voor deze regio is vorig jaar een plan van aanpak gemaakt over onder andere Baanafspraakbanen (BAB’s), waar zowel de Regionale Cliëntenraad als de Cliëntenraad van UWV veel commentaar op hadden.
'Werkzoekenden werden in dit plan van aanpak helemaal vergeten', legt Ans uit. 'We hebben ons daarom hard gemaakt voor deze groep, met als resultaat dat regiomanager Marianne Lens heeft aangegeven dat ze voor het nieuwe arbeidsmarktbewerkingplan van 2017 graag eerst onze input ontvangt.'
Persoonlijke aanpak
Een mooi resultaat, vindt Ans. En hopelijk niet de laatste stap in deze richting. 'Alle klanten van UWV zijn hierbij gebaat, want de dienstverlening wordt verbeterd. De ideeën voor het nieuwe plan staan nog niet vast, maar persoonlijker klantcontact wordt zeker een belangrijk aandachtspunt. Als we met sterke ideeën komen, worden we ook serieus genomen. Hopelijk kunnen we dan ook de komende jaren blijven meepraten!'